Ove godine Svjetski i Europski tjedan novca 2024. (18. – 24. ožujka) obilježili smo u našoj školi nizom aktivnosti usmjerenih na sve učenike s ciljem unapređenja financijske pismenosti.
Aktivnost smo započeli sudjelovanjem u natječaju Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga pod nazivom „I financije mogu biti zelene“ za učenike srednjih škola. Prema stručnom mišljenju povjerenstva HANFA-e naš videouradak zadovoljio je sve zadane kriterije uključujući znanje o temi, istraživački rad i kreativnost prezentacije te je osvojio 2. mjesto u konkurenciji među 18 škola. U kreiranju ideje i videa sudjelovali su učenici 3. e Jakov Jugović, Stella Dragomanović, Martina Sarajlija, Ella Bilandžija, Rada Marinković i Elena Mlinar.
U okviru obilježavanja ovog tjedna, učenici 4. e posjetili su osiguravajuće društvo Allianz i na taj način povezali stručno-teorijski nastavni sadržaj iz područja osiguranja s praktičnim primjerima poslovanja. Saznali su vrste osiguranja, načine osiguranja, rizike koje mogu osigurati, razlike između životnog i neživotnog osiguranja, što znači kasko osiguranje, a što osiguranje od automobilske odgovornosti prema trećim osobama, što je osiguranje od privatne i javne odgovornosti te niz konkretnih primjera s kojima se susreću osiguravatelji. U hodniku škole postavili su edukativne plakate kojima su pokazali da se na kreativan način može puno naučiti o financijskim temama, a na satovima predmeta Bankarstvo i osiguranje edukativnom igrom „Manje rizika – više zabave“ usvojili su znanja o rizicima i osiguranju na primjerima iz životnih situacija.
U utorak, 19. ožujka, organizirali smo online događanje u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom. Uvodno izlaganje održala je predstavnica HGK Vanja Dominović, zatim je bilo predavanje na temu Bankarstvo i upravljanje osobnim financijama Dražena Kraljića iz Zagrebačke banke d.d., a nakon toga Značaj financijske pismenosti za mlade i uloga regulatornih institucija predstavnice HANFA-e Anje Tkalčević. Učenici su saznali više od zadaćama financijskih institucija, ulaganjima, štednji i transakcijskim računima da bi sada i u budućnosti mogli donositi pravilne financijske odluke uz minimum rizika. Predavanju su nazočili učenici 3. e, 4. e i 2. p s profesorima.
U petak, 22. ožujka sudjelovali smo u kvizu financijske pismenosti pod nazivom PBZnalci. Riječ je o edukativno-zabavno nagradnom online kvizu, koji je baziran na konceptu pub kviza. Namijenjen je srednjoškolcima kako bi im pomogao na interesantan način unaprijediti znanje o financijama. Uz stjecanje novih znanja, kviz ovakvog formata potiče na međusobnu suradnju i timski rad kroz koji cijeli razred može aktivno sudjelovati u davanju odgovora. Inicijativu je provela Privredna banka Zagreb u suradnji s Kviz udrugom Šibenik u sklopu PBZ projekta unapređenja financijske pismenosti mladih.
U organizaciji navedenih aktivnosti sudjelovali su učenici ekonomisti izvannastavne aktivnosti Mladi bankari u kojima su usvajali nastavne sadržaje kroz suradnički i timski rad, kritičko mišljenje, projektno učenje i na zabavan način koji dugoročno doprinosi njihovom odgovornom financijskom ponašanju u svakodnevnom životu.
Zdenka Marton, izvrsni savjetnik