Jeste li se ikad susreli s dezinformacijom ili lažnom vijesti? Koliko influenceri utječu na vaš život? Smatrate li da su današnji mediji pod pritiskom cenzura? Postoje li teorije zavjere? Smetaju li vam senzacionalistički tekstovi u medijima?
Ovim su se temama bavili učenici novinarske grupe (2. e i 3. g razred) na radionici Medijska pismenost za mlade na potresom stradalim područjima Sisačko-moslavačke županije. Udruga za promicanje dobrih vrijednosti u društvu Dobre priče organizirala je 8. prosinca predavanje i radionicu za učenike koji su već upoznati s novinarstvom. Projekt je financiran sredstvima Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade.
Nakon kratkog uvodnog predavanja, učenici su podijeljeni u grupe. Održana je simulirana konferencija za novinare. Jedna grupa učenika bavila se web novinarstvom, dok je druga grupa trebala pripremiti video prilog za televiziju. Zadatak svakoj grupi bio je temu konferencije predstaviti na afirmativan i negativan način. Na kraju smo dobili četiri različita pristupa, tj. vijesti, o istoj temi. Bilo je zanimljivo prisustvovati samome procesu stvaranja vijesti jer su učenici bili izrazito kreativni i vješti. Zbog obostranog zadovoljstva, kako učenika, tako i naših predavača, dogovorena je daljnja suradnja na novim projektima.
Upravo je ovakav iskustveni način rada s učenicima njima privlačan i potreban jer na temelju iskustva mogu najviše napredovati i naučiti. Izuzetno je bitno da svaka mlada osoba koja živi u ovo digitalno doba 21. stoljeća bude medijski pismena. Razne su prednosti, ali i mnogobrojne skrivene opasnosti s kojima se možemo susresti. Važno je, između ostaloga, da učenici nauče biti kritični i odgovorni s informacijama koje posjeduju.
Andrea Babić, prof.